Gaji

18 December 2011

Maharaja Lawak Mega

Smekum.....
  Hari ini aku nak merepek lagi...hari ini aku merepek pasal pertandingan Maharaja Lawak Mega pula. Aku antara penonton paling setia menyaksikan Program terbitan Astro ini sejak dari Raja Lawak ke Maharaja Lawak dan sekarang Maharaja Lawak Mega pula..
  Semakin hari aku tengok program ini makin merapu pula...apakah otai-otai ini semua kekeringan idea atau mereka ini sebenarnya tak boleh masuk pertandingan? Suatu masa dulu ada antara mereka ini pernah menjadi juri di program Raja Lawak tetapi bila mereka jadi peserta segala tugasan seakan gagal dilaksanakan dengan jayanya... aku pun tak paham ar

15 December 2011

AKU MEREPEK LAGI

Smekum....
Hari ini aku nak merepek lagi kat sini sbb sebelum ni aku tak merepek sedangkan blog ini aku gunakan utk mengiklankan perkhidmatan P.A. aku sahaja...tapi aku rasa rugi pulak sbb tak gunakan blog yg dh ada ni...

So..hari ini aku nak merepek pasal penyakit Prolapse Intervertebral Disc (P.I.D) atau lebih dikenali sebagai Slipped Disc. Aku adalah seorang penghidap penyakit ini dah tahun ini masuk tahun ke-9 aku menanggung sakit ini. Bagi pesakit ini, masalah akan bertambah-tambah dari hari ke hari seperti mana yang aku alami..dulu aku cuma sakit di L3/L4, L4/L5, dan L5/S1 tapi sekarang ni aku sakit di C5/C6, T9/T10, L3/L4, L4/L5, L5/S1..

Sakit ini adalah sakit yang paling susah aku rasakan sebab kesan dan akibat dari penyakit ini tidak kelihatan pada mata orang lain namun penghidapnya seksa menanggung kesakitan sehingga kini aku hanya dibekalkan ubat-ubatan yang agak merbahaya apabila di makan berterusan dan terpaksa bergantung sepenuhnya pada ubat-ubatan. Sokongan dari orang sekeliling amat diperlukan di saat-saat menanggung kesakitan sebab pada waktu ini aku sendiri pun dah tak sanggup nak menanggung dan sering rasa tertekan akibat dari sakit ku ini...

08 December 2011

MAHARAJA LAWAK MEGA

Sudah 6 minggu aku menonton rancangan terbitan Astro Warna...Maharaja Lawak Mega semakin lama aku semakin mencurigai cara penghakiman dan penilaian rancangan tersebut. Bolehkah undian secara SMS itu dipercayai? sbb undian tersebut kesahihannya hanya boleh dibuktikan oleh pihak Astro sendiri sahaja..bagaimana hendak tahu benarkah ada kumpulan yang dibuang itu memperolehi markah terendah? atau program tersebut hanya sekadar meraih Rating kerana kumpulan dari negara jiran sepatutnya telah lama tersingkir tapi masih dikekalkan sehingga 6 minggu..sedangkan kumpulan yang benar layak dikeluarkan begitu sahaja....