Gaji

27 June 2012

Kisah Doktor Biadap Yang Pernah Aku Jumpa

22 Jun yang lalu aku pergi mendapatkan rawatan seperti biasa bagi penyakit aku (P.I.D) bagi yang  tak tahu boleh rujuk kat Sini 

Seperti biasa aku ke Klinik Premier HUKM di Bandar Tasik Selatan dan seperti biasa jugalah aku di berikan no giliran dan kali ini aku akan mendapat rawatan di bilik rawatan 8..

Hari itu juga is3 aku pun follow gak sbb dia cirit birit jd apa salahnya aku ngan dia gi skali kan??? Bila dpt no tu dia ngan aku hanya selang satu no. maknanya dia akan masuk bilik doktor dulu dan pastu baru aku untuk jmpa doktor di bilik yg sama..

Nak dijadikan criter aku dan is3 aku dpt plak doktor yg sama iaitu Doktor R***an H***i bin M*h*m*d...


Masa is3 aku jmpa doktor tu..boley plak doktor tu pertikai sakit is3 aku dia ingat is3 aku saja cari alasan...siap nk ugut-ugut is3 aku masuk wad..apa punya gile r takat cirit birit baru 2 hari nk admit kan org???? Doktor tu ingat is3 aku reka crite sbb nk mnta MC je..lepas ugut nk admit dia ugut plak nk amik sampel najis dan mcm2 lg....

Lepas dr is3 aku kuar dr bilik tu no giliran aku plak dipanggil dan aku pn apa lg masuk ngan muka slamber je r.. lpas crite lbh skit yg aku tgh sakit gile kt blkng doktor ni mulakan skali lg Drama Swasta ngan aku plak...

Dia kata aku ngan is3 aku saje pakat dtg sini nk MC pastu sbenarnya nk g sopping komplek....
Apa punya gile r doktor ni punya andaian dan aku agak berbulu tu pabila lpas tgk kputusan MRI aku kt sistem HUKM dia kata " Nasib baik kena C4/C5 kalau C3 dah mati dah......"

Menyirap jer darah aku bila dgr dia ckp mcm tu kt aku patient dia...

Serius beb ni 1st time aku dpt doktor yg biadap dan penuh kecurigaan dlm sepanjanh hidup aku menziarahi klinik dan spital....

Menyirap je ati perut aku bila dia kata aku ni dtg sbb saje nk MC bkn sakit pn.. Bila dia bg aku appointment yg lain (lg 6 bln jumpe dia balik) dia pesan nnt jgn plak minta mc...

Pastu dia refer aku kat dietician dan skali lg pesan kt aku sok bila jmpa dietician tu jgn plak mnta mc....

Aku di andeh-andehkannya mcm aku ni nk sgt minta MC tu......apa punya bangsat r doktor tu langsung xde etika dan profesional langsung..

Yang buat aku menyirap tu bila dia berimej org alim siap ngan kepiah lg tp mulut mcm cibai....

Tu r pd zaman skang ni imej tidak mencerminkan budi bahasa seseorg.. adakalanya org yg pakai serabai tu bahasa dan budi bahasanya lebih tinggi dr org yg berkepiah dan berlebai ini...depa ni berlagak mcm kompom-kompom je bole jd ahli syurga tp org yg mcm aku ni xlayak bau syurga jerrrrrrrrrr....